Algemene voorwaarden Mike Scooter Service
Artikel 1. Identiteit van de ondernemer:
Mike Scooter Service
Nijverheidsweg 8
7122AB Aalten
0636004624
info@mikescooterservice.nl
KVK: 59321210
BTW nummer: NL002303210B83
Artikel 2. Definities
Deze algemene voorwaarden kennen de volgende definities:
- Tweewieler: Alle soorten (elektrische) fietsen, snorfietsen, bromfietsen, motorfietsen, motorscooters en snorscooters en bromscooters.
- De in te kopen tweewieler: De tweewieler die als deel van de overeenkomst door de klant aan Mike Scooter Service wordt verkocht.
- Diensten: Iedere vorm van een overeenkomst waarin Mike Scooter Service op verzoek van de klant werkzaamheden met betrekking tot een tweewieler verricht. Hieronder vallen onder andere het monteren van een tweewieler die de klant bestelt, het onderhouden en/of repareren van een tweewieler, het opvoeren van een tweewieler, het aanvragen van een kenteken, het monteren van tweewieler-onderdelen en/of accessoires. Schadetaxatie en garantiewerken.
- De overeenkomst: Iedere overeenkomst die de klant met Mike Scooter Service aangaat inzake de koop, montage, het onderhoud, reparatie van een tweewieler en/of de accessoires of onderdelen.
- De klant: Een ieder die een overeenkomst aangaat met betrekking tot een nieuwe of gebruikte tweewieler, onderdelen of accessoires, reparatie of onderhoud.
- Product: De gezamenlijke aanduiding van een tweewieler, een of meerdere accessoires en onderdelen voor tweewielers, alsmede ieder andere roerende zaak die de klant bij Mike Scooter Service aanschaft.
- Niet vermijdbare kosten: Alle kosten die niet optioneel zijn voor de klant en die noodzakelijk zijn om met de gekochte tweewieler weg te rijden. Deze kosten moeten in de aangeduide prijs van zowel de nieuwe, als de gebruikte tweewieler zijn opgenomen. In de praktijk betekent dit dat bij elke nieuwe tweewieler in ieder geval de btw, de recycling bijdrage, de kosten van een nul-beurt, de transportkosten naar de dealer al in de aangeduide prijs zitten verwerkt. Bij nieuwe tweewielers zitten daarnaast ook nog de leges en de kosten van het kenteken al in de aangeduide prijs verwerkt.
- Vermijdbare kosten: Optionele, aanvullende overeengekomen kosten voor de klant. Deze kosten hoeven niet automatisch in de aangeduide prijs van de tweewieler te zijn opgenomen, zoals extra gekochte accessoires of onderdelen.
- Schriftelijk: in geschrift of elektronisch.
- De garantie: De garantie die door de fabrikant, importeur of ondernemer op die tweewielers, onderdelen en accessoires wordt gegeven, niet zijnde de ‘wettelijke garantie’ (artikel 7:17 van het Burgerlijk Wetboek)
Artikel 3. Toepasselijkheid en totstandkoming van de overeenkomst
3.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en opdrachten die tussen Mike Scooter Service of een aan Mike Scooter Service gelieerde onderneming enerzijds en de klant anderzijds worden gesloten.
3.2 Mike Scooter Service doet mondeling of schriftelijk een aanbod. In het aanbod staat de prijs van de aangeboden tweewieler, het aangeboden onderdeel, of de aangeboden accessoire. De prijs van een aangeboden tweewieler is inclusief de niet-vermijdbare kosten. Mike Scooter Service verstrekt de klant een kopie van de overeenkomst of bevestigt de inhoud van de overeenkomst per e-mail.
3.3 Als Mike Scooter Service gebruik maakt van afbeeldingen van de tweewieler, onderdeel of accessoires dan streeft zij ernaar deze waarheidsgetrouw weer te geven. Mike Scooter Service is echter niet verantwoordelijk voor opgetreden afwijkingen in het uiterlijk van het product.
3.4 Kennelijke vergissingen in het aanbod binden Mike Scooter Service niet.
3.5 De klant dient een aanbod binnen de door Mike Scooter Service gestelde termijn te aanvaarden. Indien een termijn ontbreekt, kan het aanbod enkel direct integraal worden aanvaard.
3.6 Indien Mike Scooter Service niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Mike Scooter Service in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te verlangen.
Artikel 4. De inhoud van de overeenkomst.
4.1 De aanschaf van een tweewieler bestaat uit meerdere soorten overeenkomsten. De klant koopt de onderdelen van een tweewieler. Mike Scooter Service monteert vervolgens conform de specificaties van de klant de betreffende onderdelen en eventuele andere door de klant gespecificeerde accessoires. Deze montage betreft een afzonderlijke dienst die altijd gepaard gaat met de aanschaf van een tweewieler. Het aanvragen van een kenteken, en de montage van het kenteken, is eveneens een afzonderlijke dienst die een onderdeel vormt van een overeenkomst inzake de aanschaf van een scooter. Hetzelfde geldt voor andere diensten, zoals het opvoeren van een tweewieler.
4.2 In de schriftelijk vastgelegde overeenkomst staat in ieder geval:
- de identiteit van Mike Scooter Service zoals handelsnaam, vestigingsadres, telefoonnummer en e-mailadres.
- de omschrijving van de tweewieler, onderdelen of accessoires.
- de prijs en de omschrijving van de in te kopen tweewieler inclusief onderdelen of accessoires.
- de prijs van de tweewieler inclusief accessoires op het moment van de koop. De prijs is inclusief de niet-vermijdbare kosten. De overeenkomst geeft aan of het een vaste of een niet-vaste prijs is of de prijs van een los gekocht onderdeel of accessoire.
- de bij de aanschaf van een tweewieler wel-vermijdbare kosten.
- de verwijzing naar de garantiebepalingen waarbij Mike Scooter Service of een derde zoals de fabrikant of importeur als garantiegever optreedt. Er wordt inzage gegeven in de garantiebepalingen van deze derde.
- de wijze van betalingen
- de vermoedelijke leveringsdatum. Als er geen leveringsdatum is afgesproken, wordt de tweewieler, onderdeel of accessoire in ieder geval binnen 12 weken na het sluiten van de overeenkomst afgeleverd.
Artikel 5. Prijzen, betalingen en prijswijzigingen
5.1 Betalingen geschieden contant of door middel van bijschrijving op de bankrekening van Mike Scooter Service. Betaling moet gebeuren op het moment van het afleveren van de tweewieler, onderdeel of accessoire of bij het opleveren van de werkzaamheden.
5.2 Bij overeenkomsten op afstand of buiten verkoopruimten, verricht de klant een aanbetaling. Het resterende bedrag voldoet de klant uiterlijk bij de ontvangst van de tweewieler.
5.3 Mike Scooter Service en de klant kunnen schriftelijk afspreken dat er niet direct betaald hoeft te worden. Wordt geen exact betalingsmoment vastgesteld, dan geldt een betalingstermijn van veertien dagen na factuurdatum.
5.4 De klant moet het verschuldigde bedrag betalen voor het verstrijken van de betalingsdatum. Doet hij dat niet, dan stuurt Mike Scooter Service na die datum een kosteloze betalingsherinnering en geeft hij de klant de gelegenheid om binnen veertien dagen na ontvangst van deze betalingsherinnering het openstaande bedrag alsnog te betalen. Als na het verstrijken van de betalingsherinnering nog steeds niet betaald is, mag Mike Scooter Service rente in rekening brengen vanaf het moment van verzuim. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente. Ook mogen incassokosten in rekening worden gebracht voor buitengerechtelijke kosten. De hoogte van deze kosten is onderworpen aan (wettelijke) grenzen. Daarvan kan in het voordeel van de klant worden afgeweken.
5.5 Als er sprake is van een vaste prijs, dan kan Mike Scooter Service de prijs niet verhogen nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij er sprake is van een wijziging in een heffing door de overheid, zoals een gewijzigde accijns of belasting.
5.6 Als er uit de overeenkomst zelf blijkt dat er sprake is van een niet-vast overeengekomen prijs, dan kan Mike Scooter Service de prijs wijzigen op grond van een wijziging in: een heffing door de overheid, fabrieksprijzen, importeursprijzen of valutakoersen. Mike Scooter Service brengt de klant zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij een prijsstijging kan de klant de overeenkomst binnen tien dagen ontbinden, tenzij de prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid.
Artikel 6. Risico-overgang
6.1. Gaat de aangeschafte tweewieler kapot of verloren voordat de tweewieler in de macht van de klant komt, dan komt dit voor rekening en risico van Mike Scooter Service.
6.2. Gaat de in te kopen tweewieler kapot of verloren voordat de inruil-tweewieler aan Mike Scooter Service is geleverd dan komt dit voor rekening en risico van de klant.
Artikel 7. Aflevering en verzuim
7.1. Indien de vermoedelijke afleveringstermijn wordt overschreden moet de klant Mike Scooter Service eerst aan de hand van een schriftelijke ingebrekestelling eerst de mogelijkheid geven de overeenkomst na te komen met een termijn van drie weken. Dit betekent dat Mike Scooter Service daarna nog een termijn van drie weken krijgt om af te leveren. Als Mike Scooter Service het product na het verstrijken van deze termijn nog niet heeft afgeleverd, dan is Mike Scooter Service in verzuim.
7.2. Een ingebrekestelling kan achterwege blijven:
- indien Mike Scooter Service aangeeft het product niet te zullen afleveren; of
- indien Mike Scooter Service en de klant uitdrukkelijk zijn overeengekomen dat de aflevering binnen een overeengekomen termijn geschiedt ten behoeve van een speciale gelegenheid.
Artikel 8. Pandemie- en overmachtclausule
Mike Scooter Service streeft ernaar om tijdig aan haar verplichtingen te voldoen. Mike Scooter Service spant zich daarvoor uiterst in. Helaas kan als gevolg van externe omstandigheden waarop Mike Scooter Service geen invloed heeft, de overeenkomst met de klant worden beïnvloed. Denk aan overheidsmaatregelen die zijn getroffen als gevolg pandemieën, waardoor het reguliere bedrijfsleven wordt beperkt, of aan handelsembargo’s, dan wel beperkingen die (al dan niet buitenlandse) leveranciers van Mike Scooter Service ondervinden als gevolg van dergelijke maatregelen (waaronder maatregelen van buitenlandse overheden). In dergelijke gevallen kan Mike Scooter Service haar verplichtingen uitstellen totdat zij haar reguliere bedrijfsvoering kan hervatten of de alsdan geldende overheidsmaatregelen niet meer gelden. In een dergelijk geval kan Mike Scooter Service naar haar inzicht ook de overeenkomst (gedeeltelijk) beëindigen.
Artikel 9. Schadetaxatie
De kosten van een schadetaxatierapport bedragen € 75,00. Deze kosten worden door Mike Scooter Service aan de Klant gecrediteerd indien de Klant de betreffende tweewieler bij Mike Scooter Service laat repareren.
Schadetaxaties worden uitgevoerd door een deskundig persoon. De overeengekomen keuringstermijn kan niet worden gezien als een bindende termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Bij de aanwezigheid van een uitdrukkelijk afgesproken bindende termijn en een niet tijdige keuring dient de Klant Mike Scooter Service schriftelijk in gebreke te stellen.
Nadat een schadetaxatie is uitgevoerd en de Klant het taxatierapport heeft ontvangen, heeft de klant 7 dagen de tijd om ervoor te kiezen om de tweewieler te laten repareren of op te halen. Indien wordt gekozen voor het niet laten repareren geldt het volgende. Wanneer de gekeurde goederen na het verstrijken van bovenstaande termijn niet zijn opgehaald, zal verder opslag voor rekening en risico van de Klant zijn. De kosten van het opslag bedragen in dat geval €5,- per dag.
Artikel 10. Opvoeren
Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van het opvoeren van uw brommer of scooter, onder welke omstandigheden dan ook. Wanneer u de brommer of scooter opvoert dan raden wij u aan om deze enkel op eigen terrein te gebruiken.
Artikel 11. Annuleren bij overeenkomsten binnen een verkoopruimte
11.1 Voor overeenkomsten die de klant binnen een verkoopruimte (winkel) van Mike Scooter Service sluit geldt dat de klant de overeenkomst schriftelijk kan annuleren indien:
- in het geval de klant een tweewieler aanschaft, nog geen kentekenregistratie is aangevraagd.
- het product nog niet gereed is gemaakt voor afhaal of verzending bij onze leverancier.
- een tweewieler nog niet in zijn definitieve gedaante is samengesteld.
11.2 In het geval van annulering voldoet de klant aan Mike Scooter Service een beëindigingsvergoeding ter compensatie van de door Mike Scooter Service inmiddels verrichte diensten en opgetreden waardeverminderingen van het product. De beëindigingsvergoeding bedraagt 20% van de prijs van de overeenkomst, met een minimum van € 250,00 indien de aanschaf van een tweewieler een onderdeel van de overeenkomst uitmaakt, tenzij partijen uitdrukkelijk schriftelijk anders zijn overeengekomen.
11.3 De beëindigingsvergoeding voldoet de klant binnen 10 dagen na de annulering. Bij het niet tijdig voldoen van deze beëindigingsvergoeding is Mike Scooter Service gerechtigd nakoming van de door de klant geannuleerde overeenkomst te verlangen, waarmee de annulering vervalt en de betreffende overeenkomst herleeft. In dat geval kan de klant de betreffende overeenkomst niet meer annuleren.
Artikel 12. Ontbinding/herroeping bij overeenkomsten op afstand en buiten de verkoopruimte voor consumenten
12.1 Een klant die een consument is heeft aanspraak op de wettelijke consumentenbeschermende bepalingen indien een overeenkomst is aangegaan uitsluitend met gebruik van een communicatiemiddel op afstand (bijvoorbeeld telefonisch, per e-mail of dergelijke). In dat geval kan de consument-klant zonder opgaaf van redenen onder andere een overeenkomst ontbinden:
- Voor wat betreft koopovereenkomsten, dan wel de koopgedeeltes van een overeenkomst: binnen veertien dagen nadat het product bij de klant is afgeleverd (art. 6:230o, lid 1, sub b, sub 1, BW). De consument-klant kan zijn aanbod met betrekking tot de koop ook herroepen zolang het product nog niet is afgeleverd (art. 6:230q, lid 1, BW).
- Voor wat betreft diensten, dan wel de dienstengedeeltes van een overeenkomst, binnen veertien dagen nadat de overeenkomst(gedeelte) inzake dienstverlening is gesloten (art. 6:230o, lid 1, sub a, BW). Voor overige ontbindingsgronden verwijst Mike Scooter Service naar art. 6:230o BW.
12.2 Om het herroepingsrecht uit te oefenen, dient de consument Mike Scooter Service via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post) op de hoogte te stellen van zijn/haar beslissing de overeenkomst te herroepen. Telefonische of mondelinge herroepingen volstaan niet.
12.3 Dit recht van ontbinding geldt niet voor maatwerkproducten (art. 6:230p, sub f, sub 1, BW). Denk bijvoorbeeld aan een tweewieler die door de consument is samengesteld waardoor het geen standaardscooter is, alsmede een tweewieler die is voorzien van een kenteken en / of tenaamstelling.
12.4 Als de consument-klant het recht van ontbinding/herroeping uitoefent, krijgt de consument-klant het betaalde bedrag voor de betreffende overeenkomst terug, na aftrek van de volgende kosten die de consument draagt:
- conform het bepaalde in art. 6:230s, lid 2, BW, de kosten voor het terugsturen van het betreffend product; en
- conform het bepaalde in art. 6:230s, lid 4, BW, de kosten voor de diensten die Mike Scooter Service tijdens de ontbindings-/herroepingstermijn heeft verricht en is nagekomen, mits de consument-klant hiervoor zijn/haar voorafgaande vereiste uitdrukkelijke toestemming heeft gegeven. Denk hierbij onder andere aan de montage van een tweewieler, het verrichten van een kentekenregistratie en aanvullende afgenomen diensten. De consument-klant kan ook aansprakelijk zijn voor waardeverminderingen die zijn opgetreden. De kosten die de consument-klant draagt, staat gelijk aan de geldende aanbetaling. Bij uitoefening van het ontbindings-/herroepingsrecht krijgt de consument-klant zijn/haar aanbetaling derhalve niet terug. Mike Scooter Service kan het betreffend product daarna namelijk niet meer als een nieuw product verkopen, bijvoorbeeld doordat als gevolg van de montage van de tweewieler montagesporen zichtbaar zijn of doordat een kentekenregistratie al is verricht.
12.5 Het recht van ontbinding/herroeping geldt ook niet voor diensten die Mike Scooter Service na bestelling van de klant, met de toestemming van de klant, heeft verricht en afgerond tijdens de ontbindings-/herroepingstermijn (art. 6:230p, lid 1, sub d, BW). Bij iedere overeenkomst doet de klant conform art. 6:230p, lid 1, sub d, sub 2, BW afstand van zijn/haar recht tot ontbinding van deze diensten. Mike Scooter Service attendeert de klant hierop voordat de klant besluit een overeenkomst aan te gaan. Om misverstanden te voorkomen: dit is geen volledige afstand van het wettelijke ontbindingsrecht van consumenten. Dit geldt alleen voor diensten of diensten die onderdeel van een overeenkomst vormen. Het ontbindingsrecht voor koopovereenkomsten (en koopgedeeltes van een overeenkomst) behoudt de consument-klant vooralsnog. Bij uitoefening van het ontbindingsrecht krijgt de consument aldus zijn geld terug, na aftrek van de waarde van de verrichte diensten, verzendingskosten en opgetreden waardeverminderingen, zoals omschreven in art. 8.4.
12.6. De kosten die de consument-klant terugkrijgt, voldoet Mike Scooter Service binnen 14 dagen nadat Mike Scooter Service op de hoogte is gesteld van de uitoefening van het in het boven omschreven ontbindings-/herroepingsrecht. Mike Scooter Service hanteert dan dezelfde betaalwijze als de consument-klant hanteerde, tenzij Mike Scooter Service en de consument-klant anders overeenkomen.
Artikel 13. Diensten, reparatie en onderhoud
13.1 Bij het aangaan van overeenkomsten waarin Mike Scooter Service diensten verleent, geeft Mike Scooter Service vooraf een prijsopgave en een leveringsdatum. Deze prijsopgave en opleveringsdatum betreffen indicaties, tenzij Mike Scooter Service en de klant uitdrukkelijk anders overeenkomen.
13.2 Bij een voor een reparatie afgesproken richtprijs mag een verhoging van deze richtprijs maximaal 10% bedragen. Anders zal Mike Scooter Service de kostenstijging met de klant bespreken.
13.3 De klant mag de dienst altijd opzeggen. De kosten die Mike Scooter Service op het moment van het opzeggen al heeft gemaakt en de werkzaamheden die dan al zijn afgerond, zijn dan nog wel verschuldigd.
13.4 Mike Scooter Service meldt zo spoedig mogelijk wanneer de werkzaamheden later dreigen te worden afgerond dan de leveringsdatum en informeert de klant over de verwachte afrondingsdatum.
13.5 Mike Scooter Service verstrekt de klant een afschrift van de gespecificeerde diensten.
13.6 Na afronding van de diensten, verkrijgt de klant een bericht dat de klant het betreffend product kan ophalen. Indien de klant het product niet binnen twee weken na deze kennisgeving ophaalt, is Mike Scooter Service gerechtigd de alsdan geldende bewaringskosten in rekening te brengen.
13.7 Als een klant bij een dienst vraagt om de oude onderdelen dan krijgt hij die na het vervangen in zijn bezit.
13.8 Wanneer er sprake is van vervanging onder garantie of coulance, dan mag Mike Scooter Service weigeren de oude onderdelen af te geven.
13.9 Als de klant niet, of niet binnen een Mike Scooter Service aangekondigde redelijke termijn, om teruggave van de oude onderdelen heeft gevraagd, dan worden de vervangen onderdelen ook eigendom van Mike Scooter Service, zonder dat de klant een vergoeding hiervoor krijgt.
Artikel 14. Opschorting, retentie en eigendomsvoorbehoud
14.1 Indien de klant niet voldoet aan zijn/haar (betalings)verplichtingen, is Mike Scooter Service gerechtigd haar verplichtingen op te schorten en/of het retentierecht uit te oefenen jegens de zaken die Mike Scooter Service houdt voor de klant. De klant krijgt zijn/haar product aldus terug wanneer de klant voldoet aan.
14.2 Mike Scooter Service kan deze rechten ook uitoefenen als de klant een geschil aanhangig heeft gemaakt, tenzij de klant voldoende (vervangende) zekerheid heeft gesteld, bijvoorbeeld door een storting in een depot.
14.3 De aan de klant geleverde tweewieler blijft eigendom van Mike Scooter Service tot de klant alles wat hij op grond van de koopovereenkomst moest betalen heeft betaald. Totdat de klant alles heeft betaald, moet hij een verzekering afsluiten tegen geheel of gedeeltelijk verlies (casco dekking tweewieler). Ook moet hij/zij op zijn kosten het onderhoud op de tweewieler laten uitvoeren. Een consument dient de tweewieler minimaal WA te verzekeren. De consument is als houder en berijder van de tweewieler aansprakelijk.
Artikel 15. Garantie op gekochte tweewielers en onderdelen/accessoires
15.1 Op alle nieuw aan de klant geleverde tweewielers staat Mike Scooter Service gedurende 12 maanden in voor een juiste werking van de tweewieler indien de klant voldoet aan de toepasselijke garantievoorwaarden. Voor consument-klanten geldt een termijn van 24 maanden.
15.2 Garantie is uitgesloten indien:
- de klant heeft nagelaten de voor zijn tweewieler voorgeschreven onderhoudsbeurten (tijdig) te laten uitvoeren bij Mike Scooter Service.
- de tweewieler betrokken is geweest bij een ongeval.
- het normale dan wel niet bovenmatige slijtage betreft.
- de tweewieler onzorgvuldig is gebruikt door de klant.
- de tweewieler op onkundige wijze is onderhouden of aangepast inclusief de montage van niet originele accessoires.
15.3 Op gebruikte tweewielers, onderdelen en accessoires verleent Mike Scooter Service geen garantie, tenzij Mike Scooter Service uitdrukkelijk schriftelijk heeft verklaard (beperkte) garantie te verlenen.
15.4 De aanvullende garantiebepalingen zijn als volgt:
De Klant dient een geleverd product onmiddellijk na ontvangst te controleren. Eventuele gebrekkige producten moeten uiterlijk binnen 7 dagen worden gemeld.
Garantie op onderdelen is afhankelijk van de inhoud van de overeenkomst, de kenmerken van het product en de eventuele geboden garantie door de (fabriek)leverancier.
Nieuwe scooters of brommers hebben standaard 2 jaar garantie of tot een bepaald aantal kilometers afhankelijk van welke leverancier. De garantie is alleen van toepassing op fabrieksfouten en niet op slijtage gevoelige onderdelen. Zie hiervoor ook de garantie/onderhoudsboekje van de fabrikant. Fabrieksgarantie is alleen te verhalen bij een erkende dealer. De fabrieksgarantie is enkel op de materialen (onderdelen) en niet op het arbeidsloon. Ook de transport zoals onze haal- en brengservice of eventuele andere onkosten worden niet vergoed.
Behoudens de regels van artikel 7:17 BW is er geen garantie op tweedehands tweewielers.
Om garantie te kunnen claimen moet u de factuur en het kentekenbewijs overleggen. De garantie gaat in vanaf de dag van de tenaamstelling.
De garantie vervalt:
- Na ondeskundig gebruik of door gebruik waarvoor de scooter of bromfiets niet is bestemd;
- Na het niet op tijd uitvoeren van de onderhoudsbeurten;
- Na te hebben gereden met onvoldoende olie;
- Na het door derde sleutelen aan de brommer of scooter, zijnde een niet erkende dealer;
- Na het opvoeren van de brommer of scooter op welke wijze dan ook
- Na schade door val, aanrijding of beschadiging
- Na doorverkoop aan derden.
De volgende onderdelen of gebeurtenissen zijn uitgesloten van garantie:
- Batterijen (accu), banden, bekabeling(elektronica), lampjes of leds, remmen, remblokken of remschijven, v-snaar, filters, variateur, bendix en koppeling of andere slijtagegevoelige onderdelen.
- Slijtage die gevolg is van normaal gebruik
- Breukschade of roestvorming
- Op kunststof onderdelen of kuiponderdelen wordt enkel garantie verleend wanneer er fabricage- of constructiefouten worden geconstateerd.
GARANTIE E-Fatbike gt250
Algemene fabrieksgarantie
-2jaar op frames en voorvorken van staal of aluminium.
-2 jaar op frames en voorvorken (waaronder verende voorvorken) van andere materialen.
-2 jaar op lak van frames en voorvorken (uitgezonderd gemaakte schade)
Algemene bepaling
Alle garantie geldt vanaf de aankoopdatum en is niet overdraagbaar. Als aankoopdatum hanteren wij de datum op uw aankoopbewijs. Onder genoemde garanties vallen uitsluitend fabricagefouten. De garantie wordt beperkt tot het gratis repareren of vervangen van onderdelen die als beschadigd worden erkend door een officieel erkende monteur uit ons dealer netwerk, zonder dat een schadevergoeding geëist kan worden voor het niet kunnen gebruiken van de fiets.
Reparaties of vervanging in het kader van de garantie hebben niet tot gevolg dat de garantie wordt verlengd. De garantie vervalt/geldt niet als:
-de fiets incompleet gepresenteerd wordt.
-De fiets is gerepareerd door een niet erkende professional.
-De fiets geen regelmatig onderhoud heeft gehad (richtlijn tov aankoopdatum: eerste beurt ,3maanden/500km; Tweede 9 maanden/1500km; verdere beurten ieder jaar of 1000km).
-Er modificaties aan de fiets zijn aangebracht.
-De originele onderdelen zijn vervangen door andere, niet door de fabrikant goedgekeurde onderdelen.
-schade te wijden is aan gebrek aan verzorging of onderhoud, aan onachtzaamheid of onervarenheid van de gebruiker, aan abnormaal gebruik (waaronder deelname aan wedstrijden ), slechte afstelling, gebrekkige reparatie of overbelasting.
-Schade te wijten is aan het gevolg van normale slijtage van materiaal zoals banden, lampen, batterijen, kabels, remblokken, derailleurs en tandwielen.
Verplicht onderhoud zoals reinigen, invetten, afstellen van kabels etc. valt niet onder garantie.
Als u binnen een maand na aankoop constateert dat onderdelen slecht zijn afgesteld of dat er een slinger in het wiel zit, vragen wij u de fiets ter reparatie aan te bieden bij Mike Scooter Service. Na deze datum kunnen wij hierop geen garantie meer geven.
Artikel 16. Verwerking persoonsgegevens
De persoonsgegevens van de klant die worden vermeld bij een overeenkomst worden door Mike Scooter Service verwerkt overeenkomstig de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Aan de hand van deze verwerking kan Mike Scooter Service de overeenkomst uitvoeren en haar garantieverplichtingen jegens de klant nakomen, de klant optimale service verlenen en hem/haar in geval van een gerechtvaardigd belang tijdig voorzien van productinformatie en hem/haar gepersonaliseerde aanbiedingen doen. Tegen verwerkingen ten behoeve van direct mailing wordt het eventueel door de klant bij Mike Scooter Service aan te tekenen verzet gehonoreerd.
Artikel 17. Slotbepalingen
17.1 Op deze algemene voorwaarden en iedere overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit deze overeenkomst, dan wel daarmee verband houden, worden uitsluitend beslecht door de bevoegde rechter te Arnhem of Zutphen. Voor zover deze uitsluitende bevoegdheid niet voor consumenten kan gelden, kan de consument-klant ook een geschil aanhangig maken in het arrondissement waarin de consument-klant woont/verblijft.
17.2 De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.
17.3 Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden en/of de overeenkomst op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing. Klant en Mike Scooter Service zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht worden genomen.
17.4 Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden naar de geest van deze bepalingen.
17.5 Indien zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden geregeld is, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze algemene voorwaarden.
17.6 Indien Mike Scooter Service niet steeds strikte naleving van deze algemene voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepalingen daarvan niet van toepassing zijn, of dat Mike Scooter Service in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de stipte naleving van de bepalingen van deze algemene voorwaarden te verlangen